Obec Branná v podhůří Jeseníků nabízí zámek se zříceninou hradu Kolštejn, kostel sv. Michaela, budovu fojtství, minipivovar Kolštejn s restaurací a mnoho dalšího. To vše samozřejmě během několikadenního pobytu důkladně poznáváme a navíc zůstává také čas na procházku po naučné stezce Pasák. Začínám na náměstí a scházím kolem Mariánského pramene k řece Branná. Od nádraží pozvolna stoupám k přírodní památce Pasák se skalními útvary Pasák a Kovadlina. Po hřebeni pokračuji k vyhlídce v Předním Alojzově a dále na rozcestí Alojzovské louky. Klesám k hájovně Banjaluka, v jejíž blízkosti se nachází zbytky bývalé lesní dráhy sloužící k dopravě dřeva. Proti proudu Branné a následně Klepáčského potoka se dostávám k rozcestí Nad Splavem a dále k přírodní reservaci Niva Branné a pěchotnímu srubu U Trati. Odsud je to již jen kousek zpět do Branné.

Vlevo budova fojtství, vpravo kostel sv. Michaela

Kristus na hoře Olivetské – výklenek kostela sv. Michaela

Výhled od kostela do údolí Brusného potoka

Zámek Kolštejn

Pupava bezlodyžná

Výhled z Předního Alojzova na Brannou

Boží muka – Přední Alojzov

Pozůstatek bývalé lesní dráhy nedaleko hájovny Banjaluka