Jak už je u nás dobrým zvykem, ani letos nemůžeme vynechat cyklodovolenou. Tentokrát si vybíráme nejvzdálenější možné pohoří v naší republice, tedy Krušné hory. Ubytování máme zamluveno v Modré chalupě v obci Pernink cca 20 km od Karlových Varů a jsme se svou volbou velmi spokojeni. Akce se účastní 12 lidí a až na jednu výjimku se jedná o stejné osazenstvo jako loni na Šumavě. Přijíždíme v sobotu odpoledne a zůstává nám tak spousta času na procházku po Perninku či plánování výletů.

Na ten první se vydáváme hned v neděli. Vyjíždíme po žluté turistické značce k nádraží (druhé nejvýše položené v ČR) a kolem železničního viaduktu pokračujeme na rozcestí Perninský vrch. Měníme značku za zelenou, která nás přivádí na cyklotrasu č. 23. Kolem Vlčí hory, Zaječího vrchu, Hraniční hory a Korce přijíždíme do osady Jelení (část obce Nové Hamry). Po občerstvení v restauraci pensionu Jelení směřujeme skrz NPR Rolavská vrchoviště do bývalé obce Rolava (památník obětem zajateckého tábora Sauersack) a následně po č. 2000 nádherným úsekem podél řeky Rolavy přes Chaloupky do Nových Hamrů. Dále stoupáme na rozcestí Pod Tisovským vrchem. Lesní cesta nás přivádí ke kamenné rozhledně Pajndl, která poskytuje výhledy na nedaleký Nejdek, ale také např. na hory Plešivec či Klínovec. Vracíme se pod Tisovský vrch, odkud je to již jen pár kilometrů zpět do Perninku.

V pondělí směřujeme na opačnou stranu než včera. Nejdříve po cyklotrase č. 2198 stoupáme do Abertam (kostel Čtrnácti svatých pomocníků) a po č. 2002(B) na vrchol Plešivec (1028 m. n. m.). Na vrcholu se nachází hotel s restaurací a vyhlídkovou věží, kterou si pochopitelně nemůžeme nechat ujít. Kolem Švýcarské boudy sjíždíme na Abertamskou silnici a dále pokračujeme pod Božídarský Špičák. Po červené turistické značce se dostáváme do Božího Daru, odkud nás č. 2005(A) přivádí na nejvyšší vrchol Krušných hor, tedy Klínovec (1244 m. n. m.). Následují zasloužené oslavy a také návštěva zdejší rozhledny. Sjíždíme zpět do Božího Daru, kde na náměstí obědváme v restauraci Excalibur. Dále se vydáváme po č. 2008 a č. 2002 k vodní nádrži Myslivny. Odsud nás vede č. 23 přes Ryžovnu do Bludné. Tady se napojíme na č. 2004 a zanedlouho se ocitáme u bývalého dolu Červená jáma. Zde se nachází stylová bouda s občerstvením, v níž slavíme dnešní úspěchy i další záležitosti. Poté nás čeká už jen sjezd do Abertam a do Perninku.

Socha Ježíše Krista – Pernink

Železniční viadukt – Pernink

Lesní cesta nad Perninkem

Jelení (Nové Hamry)

Památník bývalého kostela sv. Antonína z Padovy – Jelení (Nové Hamry)

Památník obětem zajateckého tábora Sauersack – Rolava (Přebuz)

Vřes obecný

Údolí potoka Rolava – Chaloupky (Přebuz)

Památník Františka Palackého – Tisová (Nejdek)