Úterý začínáme přesunem do Kašperských Hor. Vyrážíme po cyklotrase č. 1201 a zanedlouho nás čeká výšlap v podstatě přímo do sjezdovky. Následuje příjemný sjezd, který je ovšem záhy vystřídán opět prudkým stoupáním, tentokrát poměrně dlouhým a především značně kamenitým. Nicméně celkem bez problémů se dostáváme na místo bývalé obce Milov (pozůstatky kaple) a dalším terénním úsekem do Studence. Sjíždíme do osady Chalupy a po zelené turistické značce se napojujeme na č. 1226. Pozvolné stoupání nás přivádí do Javorníku, kde je největším lákadlem Klostermanova rozhledna. Po sjezdovce (tentokrát naštěstí směrem dolů) se přesouváme k opravené kapli sv. Antonína. V Javorníku si dopřáváme občerstvení a neznačenou cestou kolem několika menhirů dlouho klesáme do Strašína. Po žluté směřujeme vzhůru do Pohorska, odkud vede cyklotrasa č. 1144 až pod známý hrad Kašperk, k němuž si samozřejmě uděláme krátkou odbočku. Poté sjíždíme zpět do Kašperských Hor, kde v místním minipivovaru dnešní výlet zakončujeme.

Ve středu nejdříve přejíždíme do Modravy, v níž začínáme tak, jak jsme včera skončili – tedy v pivovaru. Lyer chtějí vyzkoušet i řidiči, proto sem směřujeme hned ráno. To znamená, že na samotný výlet vyrážíme až téměř v poledne a je nám tedy jasné, že dnes nás už nečeká nic náročného. Po cyklotrasách č. 2113 a 2122 se přesouváme k Tříjezerní slati. Po její prohlídce pokračujeme po č. 2117 k Vchynicko-Tetovskému plavebnímu kanálu. Podél něj nás vede (s krátkou odbočkou k bývalé Hauswaldské kapli) č. 2114 až do Mechova a k osadě Sedlo. Přichází lesní a luční úsek k Vodnímu zámku (vyrovnávací komora pro vodní elektrárnu Vydra). Zanedlouho se ocitáme v Srní (kostel Nejsvětější Trojice), z něhož směřujeme po č. 33 na Rokytu. Po prohlídce zdejší geologické exposice přejíždíme opět k vodnímu kanálu a brzy narazíme na jeho začátek u řeky Vydry. Odsud je to již jen kousek zpět do Modravy.