Díky státnímu svátku nás čeká o něco delší víkend než obvykle. Rozhodujeme se pro již čtvrtou letošní cestu na Slovensko, tentokrát do Vysokých Tater. Ubytování máme zamluveno v obci Nová Lesná, konkrétně v pensionu Villa Gold, se kterým jsme velmi spokojeni. Přijíždíme v pátek večer, tudíž nám zůstává čas pouze na vybalení věcí a večeři v nedaleké pizzerii.

V sobotu ráno se vydáváme na první výlet. Autem přejíždíme do Tatranské Lomnice, odkud vycházíme po žluté turistické značce směrem na Tatranské Matliare. Zpočátku je zataženo a viditelnost sotva pár desítek metrů, ale chvíli po změně značky za modrou vystoupáme nad hranici inverse a rázem máme nádherné podzimní počasí. Stoupáme údolím Kežmarskej Bielej vody až k Bielemu plesu. Po červené se kolem Trojrohého plesa dostáváme k Zelenému plesu. Ve zdejší chatě si dáváme obvyklou kombinaci pivo a polévka (výborná fazolová s uzeným masem). Poté pokračujeme poměrně prudce vzhůru na Veľkou Svišťovku. Jedná se o severní stěnu, tudíž místy je povrch docela namrzlý, nicméně zanedlouho bez větších problémů 2038 metrů vysoký vrchol úspěšně dobýváme. Nejdříve chvíli nevěřícně pozorujeme dámu v kozačkách s několikacentimetrovými podpatky a kabelkou přes rameno, ale pak už si jen užíváme úžasné výhledy po okolí. Když se dostatečně vynadíváme, sestupujeme ke Skalnatému plesu. Pomalu se začíná stmívat a navíc nás čekají další výlety, proto šetříme kolena a k cestě dolů volíme lanovku.

Nedělní výlet zahajujeme u Štrbského plesa. Po červené se vydáváme k plesu Popradskému, kde odbočíme na modrou do Mengusovskej doliny. Tady se střídají mírnější a prudší úseky, až se ocitáme u Veľkého Hincova plesa. Následuje docela strmý výstup do Vyšného Kôprovského sedla, odkud pokračuje červená na Kôprovský štít (2367 m. n. m.). Na samotném vrcholu není příliš mnoho místa a také docela fouká, takže se po nezbytných oslavách a pořízení několika fotografií vydáváme zpět do sedla. Vzhledem k přítomnosti sněhové pokrývky sázíme na jistotu a na sestup nasazujeme tzv. „nesmeky“, což  bohatě stačí (někteří turisté mají dokonce mačky, jiní jdou zase v obyčejných teniskách). U Hincových ples svačíme a stejnou cestou se vracíme ke Štrbskému plesu.

Bývalá dolní stanice lanovky na Skalnaté pleso – Tatranská Lomnica

Namrzlá pavučina – Tatranské Matliare

První výhledy nad Tatranskými Matliarami – uprostřed Lomnický štít, vpravo Huncovský štít

Kežmarská Biela voda

Vyšné Kôprovské sedlo

Veľké Hincovo pleso, v pozadí Mengusovské štíty

Kôprovský štít

Výhled z Kôprovského štítu směrem na severozápad, vpředu Temnosmrečinská dolina s Vyšným a Nižným plesom