Testovací pěší výlet minulý týden jsme v pohodě zvládli, a tak dnes po dlouhé době konečně můžeme opět pokračovat v dobývání beskydských tisícovek. V tomto ohledu jsme velmi úspěšní, neboť na přibližně 17km trase se nacházejí hned tři a my si tak do deníčku zapisujeme letošní jubilejní desátý vrchol Moravskoslezských Beskyd s výškou přes 1000 metrů.

Vycházíme z obce Řeka po žluté turistické značce, kterou zanedlouho v sedle Pod Ropičkou vyměníme za zelenou. Další změna přichází u chaty Ropička, od níž pokračujeme po červené přes vrchol Příslop skrz poměrně novou přírodní reservaci Ropice na vrchol Velký Lipový. Ten se sice v mnoha mapách honosí výškou 1003 m. n. m., ale ve skutečnosti měří jen 999 metrů (a nějaké drobné), proto se k tisícovkám neřadí. Přibližně o půl kilometru dále červenou opouštíme a neznačenou cestou stoupáme na nejvyšší bod dnešní trasy, kterým je vrchol Ropice s nadmořskou výškou 1083 metry. Nachází se zde cedule se jménem hory, vrcholová kniha a rovněž dřevěná socha boha Peruna. Po nezbytných oslavách scházíme do sedla Šindelná. Tady se znovu napojujeme na turistickou značku, tentokrát ovšem modrou, a přes Šindelnou (1001 m. n. m.) se zanedlouho ocitáme na Javorovém (1032 m. n. m.). Odsud pokračujeme na Malý Javorový ke známé chatě a lyžařskému areálu. Následuje krátký odpočinek na doplnění tekutin a poté se vydáváme po zelené přes přírodní reservaci Gutské peklo a dále rozcestí Gutské sedlo zpět do Řeky. Ve vyzkoušené restauraci U Martina si dáváme pozdní oběd a vyrážíme domů.