Na první letošní dovolenou se vydáváme hned v úvodním prázdninovém týdnu a za svůj cíl volíme Prahu. Sice o její návštěvě uvažujeme již delší dobu, ale hlavním impulsem se stávají volné vstupenky do místní zoologické zahrady. Přeci je nenecháme propadnout... Plánujeme pravidelně střídat poznávání pražských pamětihodností s výlety do okolí, abychom si odpočinuli od turistického ruchu ... který je nakonec mnohem menší, než jsme očekávali a než bývá při mých obvyklých návštěvách v září.

V sobotu kolem poledne přijíždíme na pražské Hlavní nádraží. Ubytování máme zamluveno u Anděla, což je strategické místo s výbornou (i pěší) dostupností centra, MHD (metra i tramvají), vlaku (nádraží Praha-Smíchov) a také nákupního centra Nový Smíchov. Po odložení zavazadel jedeme k Břevnovskému klášteru. V jeho areálu se nachází kostel sv. Markéty, zahradní pavilon (či letohrádek) Vojtěška, oranžerie, několik rybníků a zahrady. Po důkladné prohlídce se necháváme vést jednou z místních cyklotras až do obory Hvězda. Tady je samozřejmě největším lákadlem stejnojmenný letohrádek, ale nádherná je i samotná obora, které přímo vyzývá k procházce. Postupně se dostáváme až na vrchol Bílá hora, kde stojí pomník připomínající známou bitvu. Při zpáteční cestě máme ještě v plánu navštívit Petřín, ale u Strahovského kláštera se dává do deště a počasí žádné velké výhledy neslibuje, tudíž se přes Pražský hrad a Královskou zahradu s letohrádkem královny Anny vracíme zpět.

Podrobnosti o nedělním výletě k vodní nádrži Slapy naleznete v tomto článku. Po návratu ještě vyrážíme na krátkou procházku, která neomylně končí výbornou večeří v oblíbené restauraci U Medvídků. Bohužel vzhledem k pokročilé době není volno v samotném minipivovaru, tudíž musíme vzít zavděk místem v pivnici, kde čepují pouze obyčejný Budvar, a nikoliv své vlastní pivo. Proto alespoň ochutnáváme zdejší speciál X-BEER 33. Jak už vyplývá z názvu, jedná se o 33° pivo (nejsilnější na světě), které obsahuje 12,5 % alkoholu, což je více než většina vín. Na závěr dnešního dne se ještě touláme po vltavských nábřežích, Karlově mostě apod.

V pondělí nás čeká zoologická zahrada, které je vzhledem k množství fotografií opět věnován samostatný článek. K večeru se znovu vydáváme na Petřín. Stejně jako v sobotu však začíná pršet, a tak vynecháváme rozhlednu a procházíme se pouze v jejím okolí. Nakonec zahradou Kinských scházíme dolů a den zakončujeme v jedné z mnoha restaurací nedaleko Anděla.