Přibližně po měsíci a půl se opět vydáváme do druhého nejvyššího pohoří České republiky. Ovšem zatímco naše předchozí návštěva byla zaměřená na cyklistiku, nyní nás čeká tradiční pěší přechod hlavního jesenického hřebene, který zahrnuje hned tři jeho nejvyšší (hlavní) vrcholy. Vystupujeme ve vlakové stanici Ramzová v Ostružné a lanovkou se dostáváme pod vrchol Šerák. Počasí na první pohled moc k výletům neláká – podle některých účastníků „je krásně hnusně“, případně „je nádherně škaredé podzimní počasí“. V každém případě považujeme teplotu kolem pěti stupňů a nízkou oblačnost za dostatečně dobrý důvod k návštěvě chaty Jiřího na Šeráku. Na samotný pochod tak vyrážíme až téměř v poledne, což nám samozřejmě nijak nevadí. Pár set metrů od chaty se napojujeme na červenou turistickou značku, která nás po krátkém stoupání přivádí na vrchol Keprník (1423 m n. m.). Pokračujeme přes Trojmezí do sedla Pod Vřesovkou. Čtvrtina z nás odbočuje po žluté ke skalnímu útvaru Kamenné okno, ostatní se drží klasické trasy kolem Vřesové studánky, na níž se napojujeme u Bílého sloupu. Opět se potkáváme v jedné z restaurací na Červenohorském sedle, kde obědváme. Další naše kroky vedou úbočím Velkého Klínovce přes vrcholy Výrovka a Malý Jezerník na chatu Švýcárna. Tady nás čeká doplnění tekutin, přičemž si nemůžeme nechat ujít zdejší pověstný borůvkový likér. Po dvou a půl kilometrech se ocitáme na rozcestí Praděd, ovšem na samotný vrchol (1491 m n. m.) směřuje pouze jedna šestina turistů. Přestože začíná poměrně silně pršet, při sestupu jsme odměněni nádherným západem slunce v protrhávající se oblačnosti. Nakonec již téměř za tmy přicházíme na chatu Barborka, kde máme zamluveno ubytování.

Ráno se probouzíme do téměř totožného počasí jako včera. Po snídani stoupáme kolem Ovčárny na Petrovy kameny (samotný vrchol je z důvodu ochrany přírody nepřístupný) a sousední Vysokou holi (1464 m n. m.). Kolem Velkého Máje či Jeleního hřbetu se dostáváme k Jelení studánce, kde chvíli odpočíváme a svačíme. Měníme značku za zelenou, míjíme Břidličnou horu a přes Pecný přicházíme ke Ztraceným kamenům. Konečně se nám otevírají alespoň nějaké výhledy a dokonce se objevuje i slunce. Následuje už jen klesání ke známému motorestu Skřítek, v němž obědem tuto povedenou akci zakončujeme.

Socha kamzíka – Čerňava (Ostružná)

Muchomůrka červená

Stoupání na Keprník – Bělá pod Pradědem

Vrchol Keprník – hranice obcí Ostružná a Bělá pod Pradědem

Hraniční kámen Vratislavského biskupství na Trojmezí

Cesta nad sedlem Pod Vřesovkou – Kouty nad Desnou (Loučná nad Desnou)

Kamenné okno – Bělá pod Pradědem

Malý Jezerník – Bělá pod Pradědem

Švýcárna – Kouty nad Desnou (Loučná nad Desnou)

Praděd – Malá Morávka

Západ slunce pod Pradědem, vlevo na obzoru Dlouhé stráně

Vysoká hole – Malá Morávka

Jelení studánka – Malá Morávka

Brusnice borůvka

Vrchol Pecný – Vernířovice

Lišejník

Ztracené kameny – Vernířovice

Pod Ztracenými kameny – Žďárský Potok (Stará Ves)