První letošní dovolenou máme naplánovanou v Jizerských horách. Účastní se velmi podobná sestava jako loni v Českém lese a opět se jedná především o cyklodovolenou. Ne všichni jsou ve stoprocentní formě, tudíž (podle vyjádření jednoho z účastníků) volíme spíše dětské rovinaté etapy ... alespoň v rámci možností. V sobotu odpoledne přijíždíme do Bedřichova, ubytováváme se u Nieweltů (mimochodem veliká spokojenost po celou dobu pobytu) a vydáváme se na krátkou procházku po okolí – kostel s křížovou cestou, pozůstatky sklářské hutě či památník Expedice Peru 1970.

V neděli vyjíždíme na první výlet. Z Bedřichova směřujeme po cyklotrase č. 3023 na Novou Louku (lovecký zámeček) a dále na Hřebínek. Odsud pokračujeme po č. 22 (Hřebenovka) přes vyhlídku Krásná Máří a PR Na Čihadle k občerstvení Knajpa. Většinou nás naláká chleba se sádlem a pivo, načež sjíždíme po č. 3022 do bývalé sklářské osady Kristiánov. Tady si nemůžeme nechat ujít prohlídku místního Památníku sklářství v Jizerských horách, zbytků hutě, lesního hřbitova a dalších stavení. Kolem Tetřevího kamene se stejnojmenným křížem a Blatného rybníka se vracíme na Novou Louku, odkud po krátkém občerstvení jedeme k vodní nádrži Bedřichov. Ačkoliv voda nevypadá nejčistěji, víme, že její tmavé zbarvení je způsobeno rašelinou, a proto se bez obav koupeme. Nakonec po NS Lesy Jizerských hor klesáme zpět do Bedřichova.