Poslední den roku 2012 vyjíždíme ráno z Popradu do Starého Smokovce. Po zaparkování si nejdříve dáme snídani v místní jídelně a následně využijeme pozemní lanovku, kterou se přesuneme na Hrebienok. Odtud se vydáváme po zelené turistické značce k vodopádům Studeného potoka (Dlhému a Veľkému). Po modré se dostáváme k Rainerově chatě, od níž pokračujeme po červené kolem Obrovského vodopádu k Zamkovského chatě. V jedné ze zatáček se setkáváme s liškou, která pár metrů od nás docela dlouho ochotně pózuje, za což nakonec dostane kousek svačiny. Od Zamkovského chaty nás vede opět zelená Malou Studenou dolinou až k Téryho chatě (2015 m. n. m.). Jsme tady už před druhou hodinou, takže po obědě se ještě chvíli procházíme po okolí. K večeru začne tradiční silvestrovské slavení a veselení. Nechybí půlnoční venkovní přípitek a sledování ohňostrojů v údolí.

Po ranní snídani ještě uděláme několik fotek a poté scházíme zpět až k Rainerově chatě. Hned nahoře nedaleko od nás skotačí kamzík, takže po včerejší lišce nám do sbírky chybí snad už jen medvěd, ale ten zřejmě v zimě spí. Od Rainerovy chaty jdeme tentokrát na Hrebienok po červené a odtud pokračujeme po červené a modré kolem Piatich prameňov do Starého Smokovce. Po prohlídce místního dřevěného kostela a následném obědě vyrážíme domů, přičemž se cestou ještě zastavíme na buchtu a kávu v naší oblíbené salaši Krajinka u Ružomberku.

Pozemní lanovka ve Starém Smokovci

Noční Poprad a okolí

Téryho chata

Jedno z Piatich Spišských plies

Päť Spišských plies s okolními vrcholy