Na velikonoční prodloužený víkend se vydáváme do Moravskoslezských Beskyd. Za svou základnu volíme chatu Švarná Hanka, odkud se chystáme vyrážet na jednotlivé výlety. Přijíždíme v pátek večer a po ubytování postupně v rámci polopenze dostáváme první, druhou a třetí večeři, načež je nám jasné, že i přes plánovaný aktivní pohyb nějaké to kilo patrně přibereme.

V sobotu ráno po snídani (tvořené několika chody) vycházíme po zelené turistické značce přes Smrkovinu na rozcestí Ježánky, odkud pokračujeme po červené přes Vyšní Mohelnice a Zimný na Lysou horu. (Možná někteří namítnete, že je to pouhé dva měsíce, co jsme ji navštívili naposledy, ale nyní nás čeká jiná výstupová i sestupová trasa, takže společný je jenom ten vrchol.) Počasí navzdory předpovědi vypadá velice příznivě a částečně se zatahuje až odpoledne. Výhledy tentokrát nejsou nic moc, a tak po odpočinku, polévce a pivu v Šantánu sestupujeme po žluté přes Kobylanku k hrázi vodní nádrže Šance. Po modré nádrž obcházíme až k ústí Řečice. Poté jdeme chvíli proti jejímu proudu a nakonec stoupáme po zelené na Kozlenu a hřebenem zpět na Švarnou Hanku.

V neděli se z vědecko-technických důvodů vydávám na výlet sám (ostatní jdou později a jinam). Nejdříve se přemisťuji autem do slovenského města Turzovka, odkud začínám po žluté značce stoupat přes Mikovský háj do osady Hlinené. Odtud pokračuji po modré na vrchol Hlinené a sestupuji k přírodní reservaci Klokočovské skálie. Jedná se o rozsáhlé skalní útvary tvořené pískovcem s patrnou kulovitou odlučností. Po důkladné prohlídce se vracím do osady Hlinené, kde zůstávám věrný modré a přes Košariská směřuji zpět do Turzovky. Během přejezdu k místu ubytování si ještě udělám malou odbočku do obce Korňa, která je známá svým ropným pramenem. Ropa zde sice netryská do několikametrové výše, ale přesto je její výskyt zřetelný.

V pondělí ráno balíme věci, opouštíme chatu a přejíždíme do Horní Bečvy. Odtud jdeme po žluté turistické značce přes Kudlačenu na Kladnatou. Dále pokračujeme po červené do Hlavaté a opět po žluté směrem na Třeštík. Zhruba po třetině cesty však značku z taktických důvodů opouštíme a úbočím hor Vysoká a Polana se dostáváme zpět nad Horní Bečvu. Následuje poměrně prudký sestup k místní vodní nádrži, přesun k autu, oběd a návrat domů.

Švarná Hanka

Visalaje

Pod Zimným se ještě dalo běžkovat