Dnes jsme se vydali na nepříliš dlouhou (ale zato pěknou a docela známou) procházku. Na rozdíl od posledních výletů nás jelo poměrně hodně – konkrétně sedm.

Vlakem přijíždíme do stanice Veřovice, odkud po drobném osvěžení pokračujeme pěšky po žluté turistické značce přes Padolí k rozcestí Pramen Jičínky. Po malé odbočce k vlastnímu prameni směřujeme po červené kolem Malého Javorníku na Velký Javorník. Ve zdejší turistické chatě si vystojíme frontu odpovídající hezkému počasí, sníme polévku, vypijeme pivo a sestupujeme zpět k rozcestí Malý Javorník a dále po modré přes Papratnou až do Frenštátu pod Radhoštěm. Po zjištění, že nám zbývá ještě cca hodina do odjezdu vlaku, navštěvujeme cukrárnu na náměstí a doplňujeme ztracené kalorie ...

P. S. Rozhodl jsem se, že k výletům budu přidávat výškové profily vytvořené v programu Cyklotrasy. Nedělám to proto, abyste mě litovali, jak moc musím běhat do kopců, ale proto, aby případní zájemci o opakování našich výletů měli alespoň přibližnou představu o tom, co je čeká – vzdálenost, převýšení, povrch cesty apod. (Za dlouhých zimních večerů snad postupně doplním profily i ke starším výletům.)

Železniční stanice Veřovice

Pramen Jičínky

A já jsem si vždycky myslel, že strom je rodu mužského ...