Dvoudenní běžkařský přejezd Jeseníků po takzvané Jesenické magistrále. I když na většině míst v republice již nějakou dobu sníh není, počasí nám přálo a běžek jsme si rozhodně užili dosyta.

Těsně po půlnoci vyjíždíme vlakem z nádraží Ostrava-Svinov přes Opavu do Jeseníku, kde přestupujeme a pokračujeme do Ramzové. Odtud v rámci šetření sil vyjíždíme lanovkou na Šerák, kde konečně nasazujeme běžky a začínáme ukrajovat první metry dlouhého výletu. Počasí je ideální – teplota kolem nuly, jasno a zmrzlý sníh (někde až moc). Trasa je zpočátku poměrně kopcovitá a vede postupně přes Keprník, Trojmezí a Vřesovou studánku na Červenohorské sedlo. Zde doplňujeme energii i tekutiny a pokračujeme přes Skalní tabule, Petrovku a Kamzík až na Švýcárnu, kde máme naplánovaný nocleh. Po ubytování, osprchování a krátké procházce testujeme kvalitu místní kuchyně a chuť čepovaného piva. Po desáte hodině se pomalu odebereme do postele, protože nás zítra čeká ještě spousta kilometrů.

Ráno po snídani vyjíždíme směrem k Pradědu. Teplota je tentokrát výrazně pod nulou a navíc se objevila mlha, která se však naštěstí zanedlouho roztrhá. Sjíždíme k Ovčárně, odkud většina z nás vychází na Petrovy kameny, jen slabší (a rozumnější) jedinci k cestě vzhůru použijí vlek. Nahoře fouká poměrně silný vítr, a tak se moc nezdržujeme a pokračujeme dál přes Vysokou holi a Kamzičník k Jelení studánce, v jejíž blízkosti poobědváme a zanedlouho se vydáváme ke Ztraceným kamenům. Kousek před nimi už sundáváme běžky, protože pomalu ubývá sníh a hlavně klesání začíná být příliš prudké. Po pár kilometrech docházíme k cíli našeho víkendového putování – v motorestu Skřítek si však sotva stihneme dát polévku a pak už nasedáme na autobus a jedeme domů.