Letos jsme se rozhodli strávit část dovolené na kolech, a to v okolí Břeclavi. Jednak je v okolí spousta krásných míst k vidění a jednak se kolem Břeclavi rozkládá celkem rovina (jenom nesmí část vaší trasy vést například z Mikulova do Pavlova, jenomže to jsme zjistili až po tom vražedném stoupání za Mikulovem). Ubytováni jsme byli v kempu Apollo nedaleko Lednice, odkud jsme vyráželi na jednotlivé vyjížďky.

První náš výlet vedl přes Břeclav a Pohansko až k soutoku Moravy a Dyje na moravsko-slovensko-rakouských hranicích. Mezi Pohanskem a soutokem je úžasná rovina, tak jsme si alespoň našli zkratku, kde jsme museli přenášet kola přes cca 2 metry vysokou zamčenou bránu. Zpátky jsme se vraceli přes Lanžhot a Břeclav.

Druhý den část z nás vyrazila kolem Tří Grácií, Hraničního zámečku v Hlohovci a Sedlec do Mikulova. Zpátky jsme se vraceli již zmiňovanou nepříliš rovinatou cestou na úbočí Pálavy přes Pavlov a Bulhary. Večer po koupání v Lednickém rybníku jsme ještě znovu s druhou částí naší výpravy vyrazili na romantickou vyjížďku ke Třem Gráciím. Příliš pozdě jsme však zjistili, že ty „mraky až k zemi” znamenají silnou bouřku a krupobití, čehož jsme si obojího užili do sytosti.

Následující den nás čekal okruh přes Bulhary, Pavlov, Dolní Věstonice, hráz "toho velkého modrého" (vodní nádrž Nové Mlýny), Strachotín, Šakvice, Nové Mlýny a Bulhary.

Čtvrtý den jsme si vybrali trochu horší počasí, kdy pořád nebylo jasné, jestli nebude pršet, a proto jsme nakonec dali přednost výletu autem do Znojma.

Od dalšího dne však už zase bylo hezky, takže jsme vyrazili na okruh přes Valtice, Pohansko, Lanžhot, Moravskou Novou Ves, Prušánky a Podivín. Závěr trasy vedl kolem Janova hradu přes Lednický park.

Náš poslední výlet pak směřoval přes Podivín, Velké Bílovice (vinice jsou občas fakt v kopcích), Bořetice, Velké Pavlovice a Rakvice zpět do kempu.