V úterý ráno se přesouváme autem do osady Kateřina (Skalná), kde parkujeme u známé reservace Soos. Nejdříve ovšem navštěvujeme Muzejní úzkorozchodnou dráhu Kateřina, která nabízí projížďky k depu a zpět. Vše je doplněno prohlídkou různých lokomotiv či vagonů a pochopitelně také poutavým výkladem průvodců. Po návratu nás čeká již zmíněná národní přírodní reservace. Krátký (přibližně dvoukilometrový) okruh představuje prameny Císařský a Věra, jezírka, rašeliniště, křemelinu nebo mofety. Na kole tak vyjíždíme až v poledne po cyklotrase č. 2133 do Skalné (roubené chalupy, kostel sv. Jana Křtitele, hrad a zámek Vildštejn, Horní zámek apod.). Pokračujeme po č. 23 do Vojtanova a dále po č. 2065 do Hazlova. Tady nás zaujme zřícenina zámku – ta je celkem pochopitelně nepřístupná, nicméně momentálně prochází rekonstrukcí a možná výhledově... Z nedaleké Polné odbočujeme po č. 2062 do Libé, v níž si postupně prohlížíme bývalou přádelnu Göldner, zámek a kostel sv. Kateřiny, načež v restauraci Liebenstein obědváme. Dále nás vede EV13 přes Ostroh (Poustka) s hradem Seeberg k rybníku Amerika, u něhož se nachází stejnojmenný zookoutek. To jsme již na okraji Františkových Lázní, odkud např. kolem rozhledny Salingburg, Císařských lázní nebo vinárny Zámeček míříme zpět do výchozího místa.

Ve středu jedeme nejdříve na kolech do Mariánských Lázní a poté vlakem do Bečova nad Teplou. Po návštěvě zdejšího zámku (viz samostatný článek) tak opět až v poledne vyrážíme po cyklotrase č. 2019. Po delším stoupání nás čeká Nová Ves s kostelem Nejsvětější Trojice, změna trasy na č. 2135, národní přírodní památky Křížky i Upolínová louka a obec Prameny. V nich se zdržujeme delší dobu a postupně obdivujeme křížovou cestu vedoucí ke zřícené kapli Panny Marie, prameny Barochův, Vincentův či Giselin s Rudolfovým a v neposlední řadě bývalé lázně (ty však už jen na obrázcích). Po č. 2139 zase chvíli stoupáme k prameni Smraďoch, od něhož sjíždíme ke Kamzickému jezírku. Nedaleká rozhledna Kamzík je momentálně mimo provoz, a proto pokračujeme k rozhledně Panorama (Hamelika). Následuje prudký sjezd serpentinami do Mariánských Lázní, odkud je to již jen kousek do Drmoulu.

Logo Muzejní úzkorozchodné dráhy Kateřina

Zámek, za ním viditelná věž kostela Povýšení sv. Kříže – Hazlov

Zámek a kostel sv. Kateřiny (zleva) – Libá

Kaple – Libá

Model vodního mlýna – Ostroh (Poustka)