Po pár měsících opět přijíždíme autobusem do sedla Čarták, tentokrát však směřujeme na opačnou stranu než minule. Stejně jako tehdy ovšem výlet zahajujeme ve Valašském šenku hotelu Čarták snídaní (chléb se sádlem a cibulí) a pivem. Poté vycházíme na blízký vrchol Soláň a po červené turistické značce pokračujeme jedním z hřebenů Hostýnsko-vsetínské hornatiny. Další zastávka následuje na chatě Pod Kotlovou (frgál a především výborná domácí slivovice). Kolem vrcholů (Kotlová, Pálenice) a rozcestí (Benešky, Polana) se dostáváme na Vysokou (1024 m. n. m.). Nedaleko odsud se nalézá pramen Rožnovské Bečvy, který samozřejmě nemůžeme minout. Nacházíme několik hřibů žlutomasých (čili suchohřibů nebo babek), z čehož jsme tak nadšení, že je bereme s sebou na první letošní smaženici. Na Třeštíku vyměníme značku za zelenou, po níž scházíme kolem Bedřichova klausu a studánky sv. Antoníčka na Mezivodí. V restauraci hotelu Ondrášův dvůr obědváme, načež odjíždíme autobusem domů.

Horský hotel Čarták

Výhled ze Soláně na údolní inversi

Soláň

Chata Pod Kotlovou

Rozcestí Benešky

Výhled za rozcestím Benešky na Horní Bečvu (uprostřed stejnojmenná vodní nádrž)