Další volný den v období kolem vánočních svátků opět využíváme k výletu. Protože se blíží konec roku, nastal nejvyšší čas dokončit náš letošní projekt, a proto nás tento rok již podruhé čeká Smrk, tentokrát i s dalšími jeho vrcholy. Konečně přišla zima – nejenže napadl sníh, ale teplota v Čeladné (odkud vyrážíme) dosahuje k –10 °C a na vrcholu se pohybuje ještě o pár stupňů níže.

Začínáme u kaple v Horní Čeladné a po červené turistické značce vytrvale stoupáme přes Polanu k chatě Hubertka. Zanedlouho dobýváme náš poslední vedlejší vrchol Smrk J (1248 m. n. m.). Kolem skalního útvaru s pamětní deskou přicházíme na samotný Smrk (1276 m. n. m.), který je druhým nejvyšším vrcholem Moravskoslezských Beskyd. Po nezbytném odpočinku a občerstvení scházíme do sedla, z něhož vede neznačená pěšina na Malý Smrk (1174 m. n. m.), jemuž připadá čest stát se definitivně posledním vrcholem našeho projektu „Beskydské tisícovky 2014“ (viz pozn. níže). Trochu oslavujeme a trochu jsme smutní, že všechno končí. Vracíme se zpět do sedla a sestupujeme po červené na rozcestí Pod Holubčankou. Tady odbočujeme k vodopádům Bučacího potoka, které vidíme poprvé v životě. Od Holubčanky pokračujeme neznačenou cestou kolem Malého Smrčku zpátky do Horní Čeladné.

pozn. Náš projekt „Beskydské tisícovky 2014“ se týkal letošního roku a zahrnoval návštěvu všech vrcholů Moravskoslezských Beskyd s nadmořskou výškou nad 1000 metrů. Konkrétně se jedná o 5 vedlejších (Smrk J, Malchor, Radegast Z2, Zmrzlý vrch a Slavíč JV) a 27 hlavních vrcholů (Lysá hora, Smrk, Kněhyně, Čertův mlýn, Travný, Malý Smrk, Radhošť, Radegast, Radegast Z1, Tanečnice, Ropice, Tanečnice Z, Magurka, Velký Polom, Malý Polom, Slavíč, Nořičí hora, Velká Stolová, Ostrý, Javorový vrch, Burkův vrch, Burkův vrch Z, Smrčina, Čuboňov, Malá Stolová, Nad Kršlí a Šindelná).

Výhled z úbočí Smrku směrem na Kunčice pod Ondřejníkem

Nad Čeladnou

Chata Hubertka

Stoupání na Smrk J

Vrchol Smrk J

Skalní útvar s pamětní deskou na Smrku

Smrk

Výhled ze Smrku směrem na sever – vpředu Frýdlant nad Ostravicí, za ním Frýdek-Místek, na obzoru Ostrava