Letošní cyklodovolená nás zavedla do Osoblažského výběžku. Ubytováni jsme byli na chatě ve Slezských Rudolticích, odkud jsme podnikali jednodenní výlety po okolí.

První den nás čekala jenom krátká zahřívací vyjížďka přes Hrozovou, Bohušov, Dolní Povelice a Koberno zpět. Protože se mi 15 km zdálo fakt hodně málo, dal jsem si tento okruh ještě odpoledne s druhou skupinou, která za námi přijela až po obědě.

Druhý den jsme vyrazili přes zaniklou vesničku Pelhřimovy a Piskořov do Města Albrechtice. Tam jsme udělali malou odbočku do Hynčic, kde jsme navštívili Eldorádo, což jsou různé sochy na zahradě jednoho rodinného domu. Zpět jsme se vraceli přes Město Albrechtice, Třemešnou a Liptaň.

Následujícího dne jsme jeli do Bohušova se zastávkou na zřícenině hradu Fulštejn. Odtud se část musela bohužel vrátit zpět, ostatní pokračovali přes Osoblahu, Slezské Pavlovice, Hlinku a Dívčí Hrad.

Čtvrtý den náš výlet vedl přes Dívčí Hrad, Pitárné, Vysokou a Bartultovice do Polska na Klasztornou Góru a blízkého města Prudnik. Při zpáteční cestě ještě někteří z nás ve Vysoké odbočili přes Jindřichov do Janova a pak už nás čekala zpáteční cesta – směr Jindřichov, Třemešná a Liptaň.

Další den již byla na některých cyklistech patrná značná únava a rovněž opotřebování jistých částí těla, a tak jsme se rozhodli pro pěší vycházky – rozhledna nad Liptaní, historický vlak a zámek ve Slezských Rudolticích, kaple nad Rusínem a Matějovická jeskyně.

No a poslední den jsme se vraceli (povětšinou autem) zpátky do Ostravy. Abych neměl pocit, že jsem o něco přišel, jel jsem ze Slezských Rudoltic do Ostravy na kole. Když už cyklodovolená, tak pořádná ...